Pagarba Vestas įgulai (2014-12-05 15:30)

Visą pasaulį apskriejusi žinia apie Vestas štrandavimą šiuo metu jau žinoma ir buriuotojams ir ne buriuotojams. KBM postas TAI, KO NIEKAS NEMATĖ (2014-12-04 23:00) (10 photos), patalpintas vakar 23:00, šiandien 15:30 buvo perskaitytas 10'624 kartus. - Kreiserinio Buriavimo Mokykla

Neįtikėtina yra ir tai, kokia sutelkta komanda yra Vestas jachtoje. Nuotraukoje aukščiau matosi, kaip Mauricijaus saloje Vestas rankomis nuimtą įrangą krauna su kranu. 9 vyrai, 8 įgulos nariai ir 1-as laivo reporteris, ant savo pečių briste į krantą pristatė begalę nuimtos įrangos. Kitose nuotraukose matosi, kaip į krantą nešamas toks nešulys, kurio net nesimato iš už 8-ių sukibusių į jį vyrų.

Ar galės Vestas jachta tęsti lenktynes?

Vestas kompanijos atstovas teigia, kad jie to sieks. Yra žinoma, kad stiebus gaminusi kompanija yra pagaminusi 10 komplektų rangauto ir takelažo (paprastai - stiebų). Naudojami 7-i steibai. Dar vienas pilnai sukomplektuotas stiebas keliauja paskui laivyną iš uosto į uostą. Tad su angliniu stiebu, kurio vertė ne mažesnė nei 200'000 Eurų, problemų nebūtų. Klausimas tik dėl korpuso ir laiko, kurį užtruktų kranto komandos vidaus įrangos montavimui. Ir burės. Viena aišku, kad po to, kas atsitiko, nėra pagrindo svajoti, kad Vestas dalyvaus sekančiame etape iš Abu Dhabi į Sanya (Kinija). Bet iki lenktynių pabaigos (birželio 21-26 Švedijoje) dar daug laiko ir visko gali būti.

Tai įdomiau, nei "Formulė 1",- pasakė man šiandien žmogus, tolimas nuo buriavimo. Nėra gerai tai, kas atsitiko su Vestas, bet iš kitos pusės yra ir šviesioji šio reikalo pusė. Tai didžiulė patirtis ir amžinas priminimas visiems apie tai, kaip jūra užliūliuoja dėmesį. To priminimo visiems oi kaip reikia. Ir jūra anksčiau ar vėliau tai primena. Ačiū dievui, kad šį kartą priminimas nenusinešė žmonių aukų.

Kas bus su įstrugusiu koraliniame rife laivu?

Būtų protinga tikėtis, kad dar kažkas bus nurinkta. Pavyzdžiui stiebas. Kiti dalykai jau nesudaro tokios vertės, nes yra sugadinti. Tačiau ekologine prasme, o Vestas dalyvavimas lenktynėse ir yra priminimas apie švarią aplinką, matomai Vestas kompanijos moralinis įsipareigojimas bus bet kokia kaina pašalinti jachtos liekanas.

Lenktynės vyksta toliau

Trys išminčiai (Abu Dhabi, Team Brunel ir Dongfeng) toliau lenktyniauja pirmaujančiose pozicijose. Tykos sąlygomis daugiau nieko nelieka, kaip trumpinti kelią nedarant lankstų ir kantriai skaičiuoti kievieną nuplauktą mylią. Ispanų MAPFRE mėginimas aukojant lyderystę (jie lyderiavo visą kelią nuo Madagaskaro iki Štiliaus zonos), nepasiteisino. Jie prarado 110 jūrmylių. Greit laivynas pateks į šiaurės rytinio musono zoną. Tik ten MAPFRE rytinė pozicija duotų jiems privalumo plaukti platesniu kursu. Tačiau ir taip visi suks link šiaurės vakarų, tad ispanai atsisuks lyderiams į laivagalį. Net SCA ir Alvimedikos pozicijos geresnės. Maža to, ispanai, vydamiesi lyderius, turės plaukti priešinėje srovėje, kuri pusiaujyje plūsta iš vakarų į rytus 2-2,5 mazgų greičiu. Ši srovė nunešinės visą laivyną į rytus, iš kur pučia vėjas, tad vimpelinis vėjas bus stipresnis, dreifas mažesnis ir laivynas turėtų judėti ženkliai greičiau.