Vėjo nėra, strategijos pačiam įkarštyje - Kreiserinio Buriavimo Mokykla
Prieš parą VOR navigacinės įrangos tiekėjo B&G atstovas ir meteo apžvalgininkas Mark Chisnell pateikė meteo analizę. Jis Deckman programos pagalba suskaičiavo optimalų jachtų kursą esamomis sąlygomis (paveiksliukas viršuje). Paveiksliuke optimalus kursas Dongfeng jachtai parodytas raudona linija, o fioletinė linija rodo galimas jachtos Dongfeng pozicijas po dviejų parų.
Iš paveiksliuko kairėje matote šiandienos, 2015-01-15 VOR lenktynių jachtų pozicijas. Tik Dongfeng laikosi rekomenduojamo optimalaus kurso į rytus link šiaurės rumbo, o visas iš paskos sekantis laivynas suhalsavo į šiaurę, ko dėka Dongfeng per tris valandas pelnė papildomų 10 jm pranašumą. Kodėl? Todėl, kad tik Dongfeng kursas, nors ir lėtas, nukreiptas į Sumatros šiaurinį kampą, Malakos sąsiaurio žiotis. Visi kiti pasielgė "gudriai", nes bando ilginti sau kelią skverbdamiesi lauk iš žemo slėgio zonos centro link stipresnio vėjo šiaurėje, kuris tenai jiems bus priešvėjinis (laviruotė).
Protingai ar neprotingai pasielgė Dongfeng? Pamatysime artimoje ateityje. Tačiau jau dabar galima sakyti, kad minimalaus vėjo sąlygomis, svarbiausia neturėti plano, tačiau judėti link finišo, o ne tolti nuo jo (kaip padarė visas likęs laivynas). Logika paprasta - jei likęs laivynas ir gaus vos-vos stipresnio vėjo šiaurėje, jis bus palyginti nedaug stipresnis, nei turės Dongfeng, ir priešvėjinis.
Tačiau be abejonės, drag-reisas (tramvajus) baigėsi ir dabar prasidės pats įdomumas - kas pergudraus ką, nes lyderiai Dongfeng ir likę laivai pradėjo plaukti skirtingais kursais. Dongfeng nutarė žaisti va-bank (už visus pinigus banke). Gali būti taip, kad Dongfeng laimės su milžiniška persvara, o gali būti ir taip, kad būtent Dongfeng praras visą persvarą, kurią turėjo ligi šiol, ir rezervuotai (vieni kitų nepeisdami iš po kontrolės) plaukianti grupė daplauks iki Malakos sąsiaurio anksčiau už kinus-prancūzus.
Panašu, kad Dongfeng bando daryti ankstyvą startą į Malakos sąsiaurį, o likusieji galvoja pasitaupyti ir atideda galutinę kovą rizikingiausiam etapui - Malakos sąsiauriui.