Smūgis į didelę žuvį, jūros žolės, nuovargis ir nuolatinė, sekinanti kova.
Susidūrė su milžiniška jūros gyventoja
Susidūrimas su didžiule žuvimi, kliudžiusia „Team Brunel“ jachtos vairą, kuriam laikui buvo atėmęs iš komandos turėtą pranašumą. Įtemptai dėl pirmos pozicijos besivaržiusi „Team Brunel“, kuriai priklauso ir lietuvis buriuotojas Rokas Milevičius, buvo priversta sumažinti greitį tam, kad galėtų nuo vairo nustumti jų laivą „užpuolusią“ jūrų gyventoją. Nepaisant to, poros dienų užteko, kad komanda vėl pasivytų lyderius „Abu Dhabi Ocean Racing“ ir „Dongfeng Racing Team“ bei imtų konkurencingai kovoti dėl pirmosios vietos. Sekmadienį „Team Brunel“ pasitinka antroje vietoje, tiesa, nuo pirmaujančios „Dongfeng Racing Team“ ji atsilieka tik 4,3 jūrmylės (apie 8 km).
Apie susidūrimą su žuvimi vaizdžiai pasakoja „Team Brunel“ įgulos reporteris Stefanas Cooperis: „Mes staiga išgirdom duslų trenksmą ir laivo greitis smarkiai krito. Bum! Laivas į kažką atsitrenkė. Louiso Balceano makaronai išlėkė į orą. Andrew Cape (įgulos navigatorius) pašoko ir pačiupęs žibintuvėlį, išskubėjo link vietos, kur pasigirdo triukšmas - kairiosios vairo plunksnos. Jis keturiomis nuropojo į tamsią erdvę laivo gale ir apšvietė vietą, kurioje tvirtinamas vairas. Jokio vandens. „Viskas gerai!“ sušuko pro liuką į viršų.“
Vis dėlto, nors laivas rimčiau nenukentėjo, negalima sakyti, jog nieko neįvyko. Ant denio buvusi įgula, pažvelgus pro bortą į vairo plunksną, išvydo ant jos pakibusią milžinišką žuvį. Kad pavyktų nuo vairo nustumti šią jūros gyventoją, teko kiek įmanoma sumažinti greitį. Dideliam įgulos liūdesiui, susidūrimo su laivu žuvis neišgyveno.
Kovoja ne tik su pagrindiniais varžybų konkurentais, bet ir su jūržolėmis
Prarastas jūrmyles „Team Brunel“ atkakliai siekė susigrąžinti porą parų. Šiam tikslui tikrai nepadėjo buriuotojus kamuojančios vandenyno žolės, apkimbančios vairo plunksną, o bangų pastangomis atnešamos net ant denio. „Team Brunel“ komandai priklausantis lietuvis buriuotojas Rokas Milevičius pasakoja: „Na ir vachta... Ką tik keturias valandas praleidom visiškai plaukdami ir kovodami su žolėmis. Jau atrodė, kad jos turėtų pasibaigti, o čia jų dar daugiau! Vietomis taip geltona, kad net vandens nelabai matos.“
Nepaisant to, „Team Brunel“ sugebėjo atsikovoti prarastas jūrmyles. Ankstyvą šeštadienio rytą išsiveržė į lyderio poziciją, vėliau juos kiek aplenkė kinų „Dongfeng Racing Team“. Šiuo metu „Team Brunel“ buriuoja antri, o nuo lyderio pozicijos juos skiria kiek daugiau nei 4 jūrmylės (apie 8 km).
Pilnas dabartinis (gegužės 3 diena, 6.40 val. UTC) komandų išsidėstymas toks:
- Dongfeng Racing Team (Kinija)
- Team Brunel (Olandija) - 4.3 jūrmylės iki lyderio
- Abu Dhabi Ocean Racing (Jungtiniai Arabų Emiratai) - 2 jūrmylės iki lyderio
- Team Alvimedica (JAV) - 15 jūrmylės iki lyderio
- MAPFRE (Ispanija) - 15.9 jūrmylės iki lyderio
- Team SCA (Švedija) - 48.6 jūrmylės iki lyderio
Komandas ima palaužti nuovargis
Visas komandas ima palaužti nuovargis. Keli mėnesiai nepaliaujamos fizinės ir psichologinės įtampos, jūrligės, miego ir normalaus maisto trūkumo, nuolatinės drėgmės ir permainingos temperatūros daro savo. „Svarbiausia prisitaikyti prie gyvenimo ant denio ir išmokti panaudoti savo turimą energiją efektyviai. Nors tiesa tai, kad etapai tampa vis ilgesni, o sustojimai vis trumpesni, tad mes turime vis mažiau ir mažiau laiko atsigauti“,- teigia R. Milevičius. „Dongfeng Racing Team“ kapitonas Charlesas Caudrelier dar skeptiškesnis: „Varžybų nugalėtoju greičiausiai taps tas, kuris jų pabaigoje vis dar galės išstovėti.“
Vis dėlto, iki artimiausio poilsio - sustojimo Niuporto uoste (JAV) komandoms liko dar mažiausiai 4-5 dienos buriavimo. Jachtos netoli viena kitos, kiekvienas sprendimas gali lemti atsilikimą arba išsiveržimą į priekį, todėl įgulos negali atsipalaiduoti. Tikslus įgulų atvykimo į tarpinį sustojimą Niuporte laikas kol kas dar sunkiai numatomas, nes jį koreguos besikeičiančios oro sąlygos. Kol kas vyraujančios aukšto slėgio sritys su silpnais vėjais komandoms nežada greito ir itin smagaus finišo.