R.Milevičius: tikimės, kad nesėkmės praeityje

Antradienio ankstų rytą,  6 val. 25 min. 10 s Lietuvos laiku, buriuotojas Rokas Milevičius su olandų komanda „Team Brunel” kirto „Volvo Ocean Race” lenktynių aplink pasaulį trečiojo etapo finišo liniją. Įveikę daugiau nei 5 tūkst. jūrmylių, Sanya uostą Kinijoje jie pasiekė penkti.

„Tai buvo pats sunkiausias etapas iš visų. Rezultatas mūsų nedžiugina. Pradžioje padarėme keletą klaidų ir neišnaudojome progų, kada galėjome tapti lyderiais ir pasilikti kartu su kinų komanda. Plaukėm lėtai, galiausiai pasirodė, kad pasiruošėm ne visai taip, nes tikėjomės trumpesnio etapo. Daug kas nepasiteisino. Bet didžiausią įtaką turėjo sėkmė – mums tikrai labai nesisekė. Visi taktiniai sprendimai, kuriuos darėm – niekas nepasiteisino. Buvo be galo sunku pastoviai bandyti atsikovoti savo vietą, kai pralošdavome ir vis atsilikdavome. Labai tikimės, kad visas savo nesėkmes išnaudojom per šį etapą, ir kiti etapai bus daug geresni,“ – pasiekęs krantą komentavo R.Milevičius.

Po nesėkmingo trečiojo etapo bendroje įskaitoje „Team Brunel“ nukrito iš pirmos į trečią vietą. Dabar jų sąskaitoje – 9 taškai. Jie trim taškais nusileidžia antrojo vietoje esančiai „Abu Dhabi Racing Team“. Bendroje įskaitoje pirmauja kinai „Dongfeng“. Tai pirmoji kinų komanda istorijoje, laimėjusi „Volvo Ocean Race“ etapą.

„Nuo tada, kai praplaukėme Singapūrą, turėjo sunkumų dėl laivo greičio. Jokių akivaizdžių priežasčių, jei neskaitysime kylio pažeidimų ir nežmoniško kiekio lipnios, tirštos masės, kuria pasidengė visas laivo priekis. Geltona laivo dalis dabar yra beveik juoda. Mes stengėmės ją nukrapštyti, bet nesėkmingai, nes laive nėra tokių valymo priemonių. Mums tiesiog niekaip nepavykdavo pasiekti savo maksimalaus greičio ir, žinoma, tai erzino, ypatingai dėl to, kad vaikinai atidavė paskutines savo jėgas, kad tik jachta plauktų greičiau. Galbūt paaiškės, kame reikalas, kai uoste laivą iškelsim,“ – aiškino „Team Brunel“ kapitonas Bowe Bekkingas.

Pasak R. Milevičiaus, dabar kiekvienas įgulos narys asmeniškai turi padaryti daug namų darbų ir išsiaiškinti, kur buvo padarytos klaidos, kodėl kiti buvo greitesni ir ko galima iš to pasimokyti.

Tuo tarpu kapitonas B. Bekkingas, labiausiai patyręs „Volvo Ocean Race“ buriuotojas, atrodo gana ramus: „Tiesiog pamirškim viską ir pradėkim koncentruotis į kitą etapą.“

Juolab, kad šansų atsilošti dar tikrai bus. Šiuo metu įveikta tik trečdalis varžybų, o priešakyje – dar 6 etapai. Ateinančias dvi savaites daugiausiai darbo nusimato kranto komandai, kuri kruopščiai tikrins visus laivo parametrus. 4-ojo etapo startas į Auklendą Naujojoje Zelandijoje – vasario 8 d.