Prasidėjo (2015-03-19)

Kodėl penktasis etapas yra pats sunkiausias - Kreiserinio Buriavimo Mokykla 

Atšiauriausias VOR etapas, dar vadinamas "5-a koja" (5th Leg). Bet ne todėl, kad jis nereikalingas. Tiesiog jo numeris toks. Tai tradicinis VOR etapas. Etapas, kuriam VOR-65 laivai ir yra sukurti. Jie prastai plaukia prieš vėją, nes buvo konstruoti pavėjiniams kursams. Tokiems, kuriais ir bus plaukiama per Ramųjį vandenyną. Pasaulį galima apiplaukti keturiais būdais:

  1. pagal vyraujančius vėjus ir sroves, t.y. iš vakarų į rytus;
  2. prieš vyraujančius vėjus ir sroves, t.y. iš rytų į vakarus;
  3. per Sueco ir Panamos kanalus; ir sunkiausias -
  4. aplenkiant tris atšiauriausius kampus: Horną, Gerosios Vilties kyšulį ir kažkurį Australijos, kurio pavadinimo sėdėdamas Dubajaus oro uoste ir gerdamas kavą 5-ą valandą ryto vietiniu laiku neprisimenu.

Taigi, 5-a VOR koja nėra pats kiečiausias būdas pasaulio apiplaukimo variantuose. Jos kursas - pagal vyraujančius vėjus ir sroves apiplaukiant Horno ragą. Pats krūčiausias būdas būtų plaukiant priešinga kryptimi, t.y. iš rytų į vakarus, prieš vyraujančius vėjus ir sroves, ir aplink Horno ragą. Va čia tai pilna uogienė. Nors ir šia kryptimi plaukiant ir turint laive bidonėlį nenugriebto pieno, sviestas susiplaktų. Kodėl? Nuotraukos žemiau tai gerai parodo - laivą bangos krečia kaip grūšią.