Kaip plauti kojines ir apatinius, kai tiek strateginių iššūkių? - Kreiserinio Buriavimo Mokykla
"Mes jų neplaunam" (tų dviejų pasiimtų porų kojinių) prisipažįsta Vestas korespondentas Brian Carlin. Linksma danų komanda, sudaryta iš danų, airių, kivių, australiečių, olandų ir argentiniečių bendrauja ta pačia anglų kalba, bet daiktus vadina skirtingai. Tarkim, aptemptus apatinius Nico vadina "Reggies", Salty vadina "boxers", Trae sako "Undies", o Tomas jas mūvi retai :)
Jei rimtai, tai šiandien B&G (navigacinės VOR laivų įrangos gamintojos) atstovas Mark Chisnell pateikė savo savaitinę navigacinę pirmos savaitės apžvalgą, kurioje angliškai pakartojo tai, ką jau visi tinklapiai aprašė.
Dabar, kai po savaitės plaukimo Abu Dhabi išsiveržė į lyderius, ir kai dėl nesuprantamų priežasčių jų korespondentas vis teisinasi, kad jie padarė tai ne specialiai, ir kai įvyko restartas aukšto slėgio zonoje, kuri per stebuklą buvo pastumta į rytus, kad praleistų laivyną, o iš vakarų atbildėjo retas ciklonas, pastūmęs Abu Dhabi į priekį, susidaro įdomi situacija, kuri turi išsispręsti per 72 valandas, t.y. per tris paras (1-a laivų išsidėstymo iliustracija yra šio proceso startinė pozicija, kur Abu Dhabi pirmi, o MAPFRE antri).
Reikalas tas, kad nuo Afrikos į rytus slenka nauja aukšto slėgio sritis, kuri sukasi prieš laikrodžio rodyklę ir Abu Dhabi, jei jie liks laivyno vakarinėje dalyje, pasieks rytinio pakraščio pietinių krypčių vėjai, kurie juos neš tiesia kryptimi į šiaurę - į finišą. Tuo atveju Abu Dhabi įgis II-ame etape pranašumą, kurį galės išlaikyti iki pabaigos. Tačiau tuo atveju jie bus tris dienas atskirti šimtais mylių nuo likusiųjų, kurie plauks labai permainingose sąlygose ir nebus kontroliuojami, t.y. gal laimėti, nors gali ir pralaimėti. Toks atsiskyrimas visada reiškia riziką. Dabartiniai laivyno veiksmai sako, kad jie "stato kortą" ant kito arkliuko - "spaudžia" į rytus, kur tikisi prasimušti iki rytinių pagrindinės aukšto slėgio zonos vėjų (ta zona ištįsusi praktiškai per visą Indijos vandenyną nuo Afrikos iki Australijos).
Štai čia prasideda Marko raporto įdomumas. B&G turi seną navigacinę planavimo programą vardu "Deckman", kurią tobulina daugybę metų, ir kuri savo laiku buvo jachtoje Ambersail. Joje įvedus mateorologinių prognozių sluoksnį ir laivų koordinates, galima nubraižyti "optimalų" laivo kelią, apie kurį pats Markas teisingai sako - jis gali suveikti gerai, arba...ne. Taigi, 1-as paveiksliukas sudarytas jachtai Abu Dhabi, ir rodo, kad pradžioej jie turi judėti į šiaurės vakarus, o po to į šiaurės rytus (šviesiai raudona linija). Tamsiai raudona linija rodo, kur jie gali atsidurti po 72 valandų. 2-as paveiksliukas sudarytas jachtai MAPFRE, sako, kad jie turi sukti į rytus (kur ir suka likusieji), po to po truputį sukti į šiaurės rytus ir galiausiai į šiaurę. Tokia pati tamsiai raudona linija rodo, kad po 72 valandų MAPFRE bus atsilikusi nuo Abu Dhabi 30-40 jūrmylių.
Klausimas - ar Abu Dhabi išdrįs atsiskirti nuo laivyno ir rizikuoti prarasti viską, arba laimėti viską? Jei neišdrįs, jis pradės šias trijų sekančių parų lenktynes iš blogiausios startinės pozicijos. Vadinasi (čia mano nuomonė), Ian Walker turi pabandyti pasinaudoti savo geriausia startine pozicija ir nekeisti kurso į rytus dabar. Žinant, kad jis vadovauja jachtai vardu Abu Dhabi, ir kad finišo taškas yra Abu Dhabi, atsakomybė ant škiperio pečių yra didžiulė. Intriga nepaleidžia ir kasdien įdomumas neslūgsta.