Laivynas pabiro (2015-03-23)

"Reaching" (plaukimas tiesiai į tikslą) baigėsi. Prasidėjo pavėjiniai kursai ir halsų taktika - Kreiserinio Buriavimo Mokykla 

Kai jachtų generalinis kursas vėjo atžvilgiu tapo fordevidu, laivynas pabiro bakštagais. Vieni sėkmingiau, kaip Abu Dhabi (geltoni) ir Alvimedika (oranžiniai), o kiti ne taip sėkmingai, kaip Dongfeng (raudoni) ir Brunel (žali). Kodėl?

Leidžiantis pavėjui bakštago kursų laviruotėje tyko pagunda plaukti greičiau, kas ir atsitinka, jei tik kursas vėjo atžvilgiu yra aštresnis, nei tikras bakštagas. Tai matosi geriausiai iš Dongfeng trajektorijos: naujo kurso kampas po halso yra mažesnis už 90 laipsnių ir Dongfeng, plaukdamas taip pat greitai kaip kiti, atsilieka Horno rago kryptimi nuo likusių laivų (VMG [velocity made good] BLOGESNIS ir jie atsiliko 13 jm per 3 valandas). Geriausiai išlaiko kurso ir greičio santykį Abu Dhabi (trajektorijos posūkio kampas po halso yra didesnis už 90 laipsnių), ir Alvimedika, kurios kampas po halso mažesnis nei Abu Dhabi ir dėl to labai gerai matosi jų laipsniškas atsilikimas nuo Abu Dhabi Horno kryptimi, nes jie plaukia greta.

Laivynas ne be reikalo suhalsavo į kairį halsą. Jei pažiūrėti į kitą paveiksliuką, atspindintį vėjo stiprumą Boforto balais, matosi, kad priekyje laivyno tyko rimti spąstai. Tai greta esantys, orientuoti kryptimi šiaurė/pietūs du spalviniai plėmai: oranžinis (10 balų pagal Bofortą) ir tamsiai mėlynas (3-ys balai pagal Bofortą). Aišku, kad visi stengsis nesustoti bevėjėje zonoje (tamsiai mėlyname sektoriuje). Tuo labiau, kad ji yra taip arti štormo zonos (oranžinis sektorius). Bevėjyje visi sustotų, nes burės netrauktų, o vandenynas stipriai siūbuotų. Situacija beviltiška: pilna makalata vietoje tol, kol nauja vėjo zona nepakeis ten esančios, t.y. iš jos savarankiškai išplaukti su burėmis neįmanoma. Blogiausia yra tai, kad visa žemo slėgio sritis (ciklonas) juda. Laivynas gali iš anksto užsiimti poziciją žemė pviršiuje, tačiau niekas negarantuoja, kad greičiau judančios oro masės neiškrės kokios nors išdaigos.

Vienok, Hornas jau "matosi". Trečdalis atstumo įveikta. Jachtų greičio modeliai prognozuoja finišą Brazilijoje jau balandžio 4-ą dieną. Artimiausiomis dienomis bus pats Pietinio vandenyno etapo įdomumas. Teisingiausiai šiuo metu elgiasi SCA. Moterys leidžiasi veik tiesiai pavėjui, matyt naudoja spinakerį. Vėjo stiprumas dabar apie 30 mazgų ir prie tokio vėjo plaukti bakštagais jau nėra prasmės. Todėl SCA per paskutinį ataskaitinį laikotarpį pasivijo laivyną 16 mylių. Kiti daug maž išlaiko pozicijas. Tik MAPFRE irgi vejasi laivyną ir per paskutinį ataskaitinį laikotarpį sumažino atsilikimą 22-iem myliom (laikosi to paties kurso, kaip ir SCA).

Po nakties ir kelių halsų situacija pasikeitė

MAPFRE didžiausias laimėtojas. Jiems vėjo kryptis buvo itin palanki ir jiems teko nuplaukti mažiausią atstumą. Abudhabi taip pat turėjo geresnę vėjo kryptį lyginant su Brunel ir stipriai prisivijo. Po paskutinių duomenų panašu, kad SCA merginoms kažkas nutiko arba jos pakliujo į štiliaus maišą (nors duomenys rodo, kad vėjo pas jas lyg ir pakankamai, nors greitis itin mažas).