Kaip per ploną ledą (2014-11-24 10:00)

Nuo vakar 10-os valandos  ryto  pirmauja TEAM BRUNEL

Kreiserinio Buriavimo Mokykla

Visas laivynas plaukia per tykos zoną vorele, kaip per lūžtantį ledą. Rajonuose, kur mažai vėjo, bet kokia vandenyno srovė tampa lemiama. Gal jie atrado tinkamą? Nes tik Abu Dhabi, kuris plaukia atskirai, pagal paskutinį raportą atsiliko 3 myliom (1 mylia per valandą). Matyt jie nerado grįžtamosios Agilos srovės (žr. pav., kur Agilos srovė grįžta į šiaurę).

TEAM BRUNEL nemiega ir rezga ne buriuotojams sunkiai suprantamus planus. Jonny Poortman daro "mouse line" (pas mus vadinamą "lyderį"). Tai plona virvelė, kuri prakišama pro siauras vietas tam, kad paskui prie jos pririšus pratraukti normalią virvę. Taigi, Jonny keičia nenaudojamus falus (laivavirvės, skirtos burėms pakelti) plonomis virvelėmis. Falai yra praverti per stiebą iki pat jo viršaus. Ir jų stiebe yra mano skaičiavimu ne mažiau nei 8. Bet jie daug sveria. Stiebo aukštis 30,3 metro. Vadinasi kievienos iš 8-ių virvių ilgis ne mažesnis nei 60 metrų. Ir visas jų svoris yra virš vaterlinijos. Kad suprastumėte tokio svorio poveikį laivo stovumui, pasakysiu, kad 1 kg svoris stiebe palenkia laivą ant šono tiek, kiek 70 kg, padėtų ant denio. O 60 metrų virvės, tebūnie ir labai lengvos (0,5 kg/m) sveria 30 kg (duomenys apytikriai). Jei sudėsim visų 8-ių falų svorį, gausime apie 240 kg, arba pustrečio drūto vyro, pakabinto stiebe.

Taigi, Jonny lengvina stiebą. O nepanaudojamas virves, kurių svoris yra ženklus, krauna ant priešvėjinio borto. Tuščio VOR65 laivo svoris yra 12'500kg. Tačiau net papildomi 30 kg sukuria burių efektyvumo skirtumą, nes burių plotas nuo svorio nepadidėja, bet svorį reikia "vežti".