Iš Keiptauno Brunel išplaukė pirmi

Po itin dramatiškos kovos prie Keiptauno krantų, Brunel komanda su Roku Milevičiumi į 6125 jūrmylių (11,343 km) kelionę link Abudabio išplaukė pirmi.

Nuostabūs vaizdai

Stalo kalnas, dengdamas vėją sukuria staigiai besikeičiančias oro sąlygas. Matyt ir organizatoriai norėjo geresnių vaizdų žiūrovams. Starto metu bei prie ketvirto ženklo vėjo praktiškai nebuvo. Tuo tarpu prie antro ženklo (kur reikėjo halzuoti), pūtė ~30 mazgų greitis (~15 m/s).

Po starto iki antro ženklo laivynas išsitempė daugiau nei kilometrą. Tačiau pavojingasis halzas prie antro ženklo visą laivyną vėl sustūmė iki 300 metrų. Plaukiant link ketvirtojo (starto vietos) - dėl skirtingų pasirinktų burių - laivynas vėl išsitempė. Tačiau priplaukus ketvirtą ženklą vėjas dingo. Jachtos (kaip mėgstama sakyti) tiesiog "prisiparkavo". Tik iš inercijos ir vos vos sugebėjo paimti ženklą visiškai be vėjo. 6 jachtos buvo visiškai šalia taip dar labiau komplikuodama galimus manevrus. Merginos - kaip visada - dar turėdamos šiek tiek greičiau atliko drąsų manevrą ir išsiveržė į priekį. Tačiau pavėjinis kursas link paskutinio ženklo manevruojant tarp 0 ir 30 mazgų greičio buvo sėkmingesnis Brunel komandai.

Brunel pirmavo ~0,5km po paskutinio ženklo. Deja, pirmieji pateko ir į Stalo kalno nemalonę. Pirmieji strigo vėjo šešėlyje. Matydami situaciją ir turėdami laiko manevrams, tuo pasinaudojo priešininkai ir juos apiplaukė.

Daugiau nuotraukų - Volvo Ocean Race svetainėje.

Starto santrauka

Pilnas pakartojimas

Roko komentaras (prieš startą)

Rytoj 18:00 val Lietuvos ir vietos laiku startuoju antrajame VOR etape. Iš Cape Town'o į Abu Dabį.

Cape Town'as yra viena iš nuostabiausių vietų, kur teko apsilankyti. Tikrai tikiuosi, kad dar pavyks čia sugrįžti. Labai visiem rekomenduoju čia atvykti, jei tik bus galimybė  Tiesa, Lietuviams reikia vizų, kurias daro tik Kopenhagoje nuvykus ten individualiai.

Šiek tiek informacijos apie antrąjį etapą.

Pasak mūsų navigatorių komandos, tai bus pats sudėtingiausias etapas iš visų. Visa plaukimo ekvatorija yra labai labai neprognozuojama. Navigatoriai juokaudami sakė, jog finišuoti šį etapą ne paskutiniems jau bus labai geras rezultatas. Pirmąją savaitę galima tikėtis truputį daugiau ir stabilesnio vėjo. Tuo metu tikimės įveiktį daugiausiai jūrmylių šiame etape. Pagrindinis iššūkis ir lemiamas faktorius bus Agilos srovė, kuri leidžiasi žemyn nuo Madagaskaro pietryčių kryptimi, apsisuka ir šiektiek piečiau grįžta atgal, tad bus labai svarbu atsidurti reikiamoje vietoje reikiamu metu.

Galima būtų plaukti arčiau kranto ir bandyti išvengti priešinės srovės, bet nemanau, kad kas rizikuos, nes prognozė prie kranto rodo labai silpnus ir nepastovius vėjus. Tad labai tikėtina, jog visi laivai pradžioje plauks žemyn į pietus ir kai tik atsiras galimybė bandysim prasimušti į šiaurę. Tiesą, pagal taisykles nebus galima plaukti į vakarus nuo Madagaskaro. Kaip bebūtų, visos linksmybės prasidės kylant į viršų. Esmė tame, kad šioje vietoje yra tropinių ciklonų juosta, kur sąlygos gali būti labai panašios, kaip pusiaujy arba mūsų jau išgyventi Doldrums, tik bėda, jog šie Doldrums tęsiasi apie 300 jūrmylių ir iš jų ištrūkti bus itin sudėtinga. Reikės tiesiog bandyti prasimušti. Taisyklė West is best čia nebegalioja. Na, o ištrūkus tikėsimės pasikinkyti vietinius Mosonus. Tai šiaurės rytų vėjai, kurie mums turėtų padėti pasiekti Hormuzo sąsiaurį, kur taip pat turėtų būti labai sudėtingos salygos. Jei tikėti gandais Abudabio komanda ten yra šiek tiek buriavusi ir šio sąsiaurio jiems niekada neteko praplaukti su burėmis. Visada motoravo.

Taigi mūsų laukia labai įdomus etapas, kurio metu pozicijos keisis labai smarkiai taip, kad per daug nesinervinkit stebėdami tracker'į  Mes stengsimės plaukti santūriai ir atvykti į finišą pirmi, nors tai gali užtrukti ir iki 30 dienų. Labai tikiuosi, kad Šv. Kalėdų nereikės sutikti laive.

P.S. Įmetu kelias nuorodas iš lietuviškos žiniasklaidos

http://www.15min.lt/…/rokas-milevicius-apie-pirmaji-volvo-o…
http://www.delfi.lt/…/buriuotojas-r-milevicius-atvirai-apie…
http://www.sportas.info/…/23978-ekstremalios_varzybos_tirpd…

Nežinau, kodėl jie nepaskambina ir nepabendrauja su manim tiesiogiai, bet labai smagu, kad rašo :)

Buriuotojų komentaras

Kaip ir visuomet, puikiai savo įžvalgas aprašo Kreiserinio Buriavimo Mokykla.

Dabar jau ketvirtadienis, pusė pirmos. Tik-ką baigiau žiūrėti II-o etapo filmuotą starto medžiagą. Puikūs vaizdai. Puikūs. Pučia 7+ balai ir viskas vyksta epinio Stalo kalno fone, pasipuošusio orografine kepure. Visi laivai su vienu rifu ir stakseliais, tik Abu Dhabi su dviem rifais ant groto. Galiniame pavėjiniame ženkle laivai turėjo halsuoti, keisti kursą kertant vėjo kryptį laivagaliu. Kvapą gniaužiantys vaizdai. Tai ta situacija, kai gikas skrenda skersai laivo į priešingą pusę grąsindamas nušluoti viską savo kelyje. Atlikti halsą pučiant stipriam vėjui tokiuose laivuose, kur būringumas didelis, yra labai sunku. Laivas staiga virsta nuo vieno borto ant kito.

Paverčiamas falškilis turi būti staigiai permestas iš vieno borto į kitą. Šie laivai turi balastinius bakus, esančius skirtinguose bortuose. Vandens svoris šiuose bakuose padeda palaikyti laivų stovumą (kartu su falškilio svoriu). Atliekant manevrą reikia vienu metu 1) permesti falškilį, 2) perpumpuoti balastinį vandenį, 3) pritraukti grotą į DP, 5) pertraukti stakselį į kitą bortą, 6) vairuoti laivą, 7) žvalgytis aplink, kad nesusidurti su kitu laivu ir nepaliesti ženklo, 8) pritempti pavėjinį bakštagą ir atleisti buvusį priešvėjinį bakštagą. O viso laive tik 8 žmonės. Ispanai atliko halsą per greitai ir smogė giku per bakštagus, pažeisdami latę. Daplaukę iki startinio ženklo, kur buvo štilis, jie kėlė į stiebą žmogų pažeidimų inspekcijai. Abu Dhabi elgėsi labai rezervuotai. Nekėlė Code 0 (didelė halfindinė burė), plaukė su dviem rifais ir nekankino takelažo, halsavo ramiai ir taupė įgulos fizines jėgas. Visi kiti ardėsi kaip olimpinėje distancijoje ir kas iš to? Visas laivynas atvažiavo į starto ženklą kartu ir ten teliūskavo burėmis. Beje, pirmame pavėjiniame ženkle Alvimedica darė karvės vendą. Respect.

Verta pažiūrėti. Aš visgi už rezervuotą elgesį tokiame starte, nes įgulų laukia dar 6'000 jūrmylių. Dabar, po 5 valandų, buvę lyderiai plaukia paskutiniai. Taigi, šiame sunkiame etape nenugalės tie, kurie susilaužys arba susiplėšys (keli laivai šį kartą pasiėmė su savimi siuvimo mašinas). Visi kiti yra potencialūs nugalėtojai.