Šventė? Kas per šventė? Ogi VOR 2-o etapo finišas už 1245 jūrmylių (60% tikimybė) - Kreiserinio Buriavimo Mokykla
Šventė? Kas per šventė? Ogi VOR 2-o etapo finišas už 1245 jūrmylių (60% tikimybė), kuris, bent man, jau prilyginamas šventei. Na, neskaitant dar 66-ių buriuotojų, veik tris savaites patiriančių sunkų fizinį darbą su miego trūkumu.
Po 4-ių galvosūkių (pav. dešinėje) nugalėtojai yra Team Brunel, Dongfeng (-4,5) ir Abu Dhabi (-6,3). Toliau, MAPFRE (-212), Alvimedica (-237) ir SCA (-301). Ispanai MAPFRE, patys davę vingį į rytus, nesuprantamai atsiskyrė nuo laivyno ir, galiausiai, pralošė ne 160 jm, kaip tikėjausi, o 212 jm. Jų manevras buvo klaidingas tą akimirką, kai jie juo patikėjo. Paprastai aukšto lygio varžybose taip nesielgiama ir priešininkai ganomi nedideliu atstumu, kad neduok dieve, oro sąlygos jiems nebūtų palankesnės. Kad jos visiems gali būti blogesnės, yra priimtinas variantas. Tačiau kad jos bus blogesnės atsiskyrėliui, tikimybė yra 50%, o gal ir daugiau. Esu tai išmokęs savo paties kailiu, kai lengvo vėjo sąlygomis man pasirodė geriau plaukti ne aštriai į vėją link krantų su visais, o į balos vidurį su spinakeriu. Tai pasibaigė tragiškai. Prie kranto laivynas gavo pusvėjį į ženklą, o aš laviruotę prieš vėją. Na, bet manęs VOR nėra. Bet mano nuomonę patvirtinantis Abu Dhabi škiperis Ian Walker, pavyzdžiui, labai pergyveno, kai iššovė į šiaurę link antro galvosūkio anksčiau, nei visi, ir atsiskyrė, bei labai džiaugėsi, kai grįžo atgal į šutvę be ženklių nuostolių ("pack", taip VOR apžvalgininkai vadina grupę).
Taigi, Team Brunel lyderiauja po geros treniruotės su Dongfeng. Išties, jų pozicija su greta esančiu priešininku yra "lošianti" - jie realiu laiku mato visas savo burių ir kurso pasirinkimo klaidas. Likusieji, turi pasikliauti pastoviu savo laivo griečio diagramų stebėjimu ir savo padėties lyginimu priešininkų atžvilgiu kas šešios valandos gaunamose organizacinio komiteto suvestinėse.
Visos įgulos bendrauja tokioje nuotaikoje, kuri būdinga joms. Pavyzdžiui Team Brunel, vadovaujama sarkastiško nyderlando Bouwe Bekking, klausosi jo juokelių. Kad ir tokių: "Sklando kalbos, kad VOR įgulos naudojasi tualetu tik kas šešios paros. Kasdien gaudami su maistu po 6000 kalorijų (dieninė norma žmogui yra 3'000), buriuotojai neina kakoti. Matyt buriuotojai turi tuštinimosi baimę". Stefanas Copperis, Team Brunel žurnalistas: "Po penkių parų su suspaustais sėdmenimis nuolatos plūstant bangoms per denį, jūs atsisegate savo neperšlampamą šturmuotę, iškasate iš po šešių sluoksnių apatinių savo motyvaciją ir jūsų sprendimas tampa nesulaikomu. Jūs neriate į vidų, kur yra tualetas. Bet, palyginus su VOR65 tualetu, Prancūzijos pakelės restorano WC atrodo kaip penkių žvaigždučių įstaiga".
Abu Dhabi Matt Knighton pastebi, kad škiperio Ian Walker reisai nuo vairo į šturmaninę ir atgal, ženkliai padažnėjo. "Brilliant frontrunner throught the first Doldrums", kaip rašoma pranešimuose, užleido savo savaitę trukusią lyderystę. Taip, - sako Walkeris, du priešininkai už 70 mylių prieš vėją (į rytus) gavo stipresnį vėją, negu buvo žadama prognozėse (tikrai, pats tikrinau dar vakar, prognozės rodė, kad vakaruose štiliaus juosta siauresnė ir Abu dhabi turėjo gauti vėją anksčiau). Turiu įtarimą, kad mes pralošime artimiausiomis dienomis. Svarbu, kad tai nebūtų per didelis atstumas. Prie Omano viskas bus labai beprotiška, tad mes turime būti tikri, kad tenai susitiksime, jei nebūsime priešakyje.
MAPFRE nenusivilia. Pagaliau vėjas atėjo,- džiaugiasi jie ir pasakoja, jog buvo atskridę du paukščiai, ir bandė nutūpti ant groto apie 20 kartų. Bet nesėkmingai. Iš tikro, paukščiai skraido labai dideliais atstumais nuo sausumos ir, kaip ne keista, ne jūriniai taip pat. Tūkstantmečio Odisėjos metu Airijos jūroje ant jachtos Ambersail giko buvo nutūpęs baltas pašto karvelis. Plunksnų ir kaulų rinkinys,- tada pagalvojau. Ir tuoj pat supratau, kad pagalvojau nesąmonę, nes jei būtų atvirkščiai, ir balandis būtų riebus, kaip keptas karvelis, tai jis nepaskristų (pav. aukščiau).
Dongfeng pasijuto pagaliau patenkinti, - mes pabėgome nuo visų laivų. Bet vakar Brunel praplaukė prieš sutemas į vėją ir nutolo. Mes patikrinom viską, kas įmanoma, kaip kitaip sureguliuoti bures, bet situacija nepasikeitė. Per naktį praradome nemažai. Ryte, kai pasiekėme tas pačias platumas, mums pasisekė įgauti daugiau greičio ir nervinė įtampa, tvyrojusi visą naktį, šiek tiek atslūgo. Mes manėme, kad tai burių derinimo problema, bet galiausiai tikime, kad Team Brunel turėjo kitą vėją. Kai esate lėti, ir bandote suderinti bures kitaip, prarandate savo greičio pajūtį. Vienintelis švedas prancūzų-kiniečių laive Martin Stromberg, pripažįsta su lėta šypsenėle,- "buvo truputis streso". Draugai jį vadina "dyzeliu", dėl jo lėto būdo ir nepaprastos ištvermės.
Moterys SCA pranešė, kad SCA laive jaučiamas denio virpėjimas. Daugiau jokių komentarų. Teks palaukti šiek tiek, kol paaiškės, ką iš tikro jaučia moterys. Pusiaujo zonoje labai lietinga. Aukšta temperatūra garina daug vandens, kuris sugrįžta į jūrą lietumi ir vėjo gūsiais. Jausmas, kaip lietaus lašai jus talžo 20-ies mazgų greičiu yra nemalonus. Lyg kas mėtytų žvirgždą. Užėjus lietui oro temperatūra staiga nukrinta tiek, kad Liz vakar, nespėjusi užsidėti striukės, drebėjo nuo šalčio (čia apie pusiaujo zoną), bet pusvalandžiui praėjus po lietaus, ji buvo sausa. Daugiau SCA poste šiandien nieko. Tik lietus, temperatūrų kaita, gėris, kad jos nusiprausė, blogis, kad šalta. Lyg ne lenktynėse.
Taigi, galiorka gaudo vėjo gūsius, o lyderiai stabiliai tolsta. Dabar bus puslaviruotė (vienas šlagas ilgas, kontr-šlagas trumpas) link Omano pastoviame šiaurės rytų vėjyje. Nors,... reikia nepamiršti apie "tamsų arkliuką" Alvimediką, kuris dar gali atjoti į pjedestalą.