Garsai (2015-01-23 16:00)

Pojūčiai laive, kliūtys bei vėjo ir vandens stichijos - Kreiserinio Buriavimo Mokykla

Bet pradžioj apie situaciją. Iki Sanya Kinijoje liko apie 672 jm (lyderiui Dongfeng). Planuojamas finišas po 4 dienų - sausio 27. Visi pralindo Singapūro sąsiaurį, su daugybe laivų, salelių ir uosto šviesų (matyti nuotraukose sąsiaurio košmarai su laivais, staiga išnyrančiais salų kontūrais ir dar durnesniu žmonių kvailumu ant galvos nešiotis ledus, kurie akina vieni kitus, bet čia tik amerikonai tokie kvaili). Visi tikrinasi kylius - ar nėra užkibusių šiukšlių, stabdančių jachtas. Tam žmogų kabina prie virvės ir leidžia žemyn virš vandens. Prasilenkimas su laivais, plaukiant buriniu laivu, ypač biaurus, nes ne visada matosi laivas, jei jį uždengia burės. Pats atsimenu šiurpius momentus, kai praplaukiant pro užinkaruoto laivo laivagalį, tas laivas pradeda judėti atgal ant tavęs. Jam tiesiog šovė į galvą tuo metu prailginti grandinę ir baisi masė staiga pajuda be jokio sraigtų keliamo vandens sūkuriavimo požymių. Na, ir atskira tema - žvejai. Jų tinklai, kartais kelių šimtų metrų ilgio, driekiasi nuo valtelės iki plūduro su maža vėliavėle, kurio neįmanoma pastebėti (kaip Kuršių mariose). Rizikuoja tiek jachtos, tiek žvejai, kuriuos už tinklo paskui save gali trūktelėti 10 mazgų greičiu skriejanti jachta. VOR65 jachtų falškiliai - kaip kabliai. 3,5 tonos torpeda pakabinta už vidurio ir ji atsikiša tiek į priekį, tiek atgal. Tai ne sparno tipo falškilis, kuris gali "perlipti" tinklą. Tai kablys, kuris būtinai užkabins tinklą, jei plauksi per jį.

Dongfeng Kinijos jūroje ištiko nedidelė avarija - nutrūko priekinės burės halsinis stropas (priekinės burės virvė, laikanti apatinį kampą prie denio). Čia ir atsirado idėja parašyti apie garsus. Garsų jachtoje daug. Tačiau klausomi tik nauji ir neįprasti garsai. Klausa juos filtruoja net miegant. Charlis, Dongfeng škiperis, plaukiojantis vinutininkų jachtomis per vandenynus, pasakoja, kad jis net miega ant jachtos grindų be matraso, kad geriau girdėtų garsus ir jaustų laivo vibracijas. Yra nuostabu, kai burinis laivas plaukia burių pagalba. Nėra visa užgožiančio variklio garso. Lieka tikri ir reikalingi garsai. Tai garsūs bangų smūgiai į bortus, o tarp jų vėjo stūgavimas. Galima derinti ausis, kaip muzikos instrumentą, kažkokių specialių garsų klausymui. Taip klausomasi tylaus vandens čiurlenimo už borto, pagal kurį aš orientuojuosiu greityje. Gali iškart suprasti, kad sulėtėjom, ar pagreitėjom. Ypač jei suderinį šį garsą su laivo pasvirimo jutimu. Galima vairuoti užsimerkus. Kryptį nustato vėjo garsas ausyse, greitį - jachtos pasvirimas, nukrypimą nuo kurso signalizuoja bangų smūgių dažnio pakitimas ir pasikeitęs laivo supimas. Gulint gulte užsimerkus galima žinoti, ar vairininkas plaukia reikiamu kursu, ar įgula ruošiasi manevrui, kokia jėga vėjas spaudžia į bures - tai išduoda gervių ir virvių braškėjimas. Šis visas gėris atsiranda dėl vienui vienos priežasties - išjungto variklio. Kai išjungi variklį, atsiveria vandenyno grožis. Pusės jo nejauti dėl sprogimų cilindruose. Nekenčiu variklių.