- Kreiserinio Buriavimo Mokykla
Dongfeng halsavo naktį. Kai patekėjo saulė, Kevinas stovėjo prie vairo, o Brunel buvo už aštuonių mylių. – Olandai mums iš paskos,- pabudo Kevinas iš vairininko transo,- fui-fui, jie yra olandai? O tu nežinojai?,- perklausė Sam'as, - negaliu patikėti. Kevinas tęsia: - Na, Bouwe, manau galėtų būti amerikietis, nesu tikras, bet Olandas… nesuprantu, - pakėlė antakius nustebęs Kevinas. Tuo metu Thomas reguliuoja bures tokiu greičiu, kaip Formulės 1-as lenktynininkas perjunginėja bėgius. Paskalio akys prilipę prie kompiuterio ekrano, jis steni Brunel: “greitis 11,4, kursas vienas devyni aštuoni”. Paskalio skaičiai aidi jachtos viduje tarp keturių kietai miegančių buriuotojų.
Dongfeng prancūzai toliau linksminasi. Paskalis nusigraužė nagus bežiūrėdamas į vienintelį matomą laivą Brunel AIS ekrane (AIS – Automatic Identification System). Laive apačioje prietema, ir tik kompiuterio ekranas apšviečia nuvargusį Paskalio veidą, kuris, jei negraužia nagų, rymo ant savo sudiržusių rankų ir murma prancūziškus keiskmažodžius.
Dabar svarbiausia greitis. Vėjas – 4 balai. Ir nors nėra jachtų nuotraukų, galima teigti, kad jachtos plaukia pilnais grotais ir didžiausiais stakseliais (ne iki stiebo viršūnės). Greitai. Panašiai apie 10 mazgų visi. Štai kas yra monotipai – visi plaukia vienodai, lyg būtų surišti virvute. Kaip pasivyti? Kaip aplenkti? Į trasą paleidžiamos visos žinomos gudrybės. Stefanas Kuperis (Brunel): -mūsų kepas galėtų būti geras indėnas. Jis medžioja Dongfeng skalpą, kuris matosi už šešių mylių. Dar už tiek laivagalyje matosi Abu Dhabis. Visi jie naktį šviečia su halogeniniais žibintais į bures ir išduoda – kokias turi. “Pasiruošiam keisti stakselį į A3 burę (didžiausią, kylančią į pačią stiebo viršūnę). Ir jokių žiburių, absoliučioje tyloje”,- komanduoja Bekingas (ach, kaip tai yra pažįstama), ir Dongfeng nieko nemato, tiktai geltonas taškas jų AIS ekrane pradeda artėti greičiau ir 6 mylių atsilikimas per dvi valanda sumažėjo iki 3,5. Štai kodėl Paskalis graužia nagus. Brunel bando atrasti priešnuodį Dongfeng greičiui, o jie - nepasiduoti. Bet dabar, sausio 8-ą dieną 15:00 Lietuvos laiku, Brunel atsilikimas po paskutinio raporto padidėjo 1-a mylia ir sudaro 9.3 mylios. Tuo metu Abu Dhabi viena mylia priartėjo prie Dongfeng. Na, o naktiniai dvikovininkai SCA ir MAPFRE po gaivinančių 30-ies halsų jau atsilieka 41 ir 33 mylias atitinkamai. Aišku, iki Komorino kyšulio piečiausiame Indijos taške, dar bus keli halsai.
Turbūt visi, kas stebi VOR varžybas VOR tinklapyje volvooceanrace.com arba atitinkamame planšečių apps'e, pastebėjote, kad tykos metu, arba pučiant silpnam vėjui, visi įgulos nariai gulinėja jachtos priekyje, denio srityje, kuri vadinama “baku” (bakas). Ne tik gulinėja, bet ir suneša visas sunkias bures į priekį, kaip matosi paveiksliuke. Kodėl? Ogi todėl, kad šie laivai yra plokščiadugniai, labai platūs laivagalyje ir siauri priekyje. Kad laivagalis iškiltų bent pora centimetrų iš vandens ir sąlyčio su vandeniu paviršius sumažėtų keliais kvadratiniais centimetrais, reikia labiau panardinti jachtos priekį. Taip mažinama trintis į vandenį ir jachta plaukia greičiau. Toks laivo pasvirimas išilginėje plokštumoje vadinamas “Diferentu”.