DAR VIENA BURINIŲ JACHTŲ LENKTYNIŲ TAISYKLĖ (2015-04-23)

Ji yra tokia: pasirink tą halsą, kuris veda link prognozuojamo vėjo krypties. - Kreiserinio Buriavimo Mokykla

Šią minutę VOR laivynas artėja prie pietų pusrutulio pasatų, kurie pučia iš rytų-pietryčių. Todėl, pučiant šiauriniam vėjui, yra pasirinktas šiaur-ryčių, o ne analogiškas šiaur-vakarių kursas. Dabar laivynas artėja prie vėjo pasisukimo ribos iš šiaurinio į rytinį. Šianakt (Lietuvos laiku) tai įvyks. Rytoj prabusime ir rasime jachtas plaukiant dešiniu halsu į šiaurės vakarus (dabar plaukia kairiu halsu į šiaur-ryčius). Pozicijos, tarp labiausiai vakaruose esančių (AbuDhabi) ir labiausiai rytuose esančių jachtų (Brunel) yra naudinga rytuose esančioms jachtoms, nes jos, plaukdamos po vendo į tą patį tašką (šiaur-rytinį Brazilijos kraštą) galės buriuoti platesniu kampu (ne taip aštriai į vėją), o tai reiškia, kad įsibėgėję jos gali pasiekti didesnį greitį, nei priverstos aštriau plaukti jachtos. Viskas priklauso nuo to, ar generalinis kursas į kliūtį (žemę) yra pakankamai aštrus (tada ryčiau esantys turi manevro privalumą) ar ne (tada tas privalumas yra abejotinas). Vienaip ar kitaip, aišku kad Brunel šiuo metu laiko prioritetu greičiau pasiekti pasatus. Ir jie yra teisūs, nes vakaruose vėjas silpnesnis. Vienok klausimas, ar laivynas pasirinks jūrinį kelią ar pakrančių (vadovaujantis rekomendacija plaukti arba 10 mylių juosta pakrante arba 100 mylių jūroje), atrodo šį kartą buvo išpręstas kitaip - laivai nepaleidžia vienas kito stengdamiesi neprarasti kontrolės. Tegu ir galima plaukti greičiau, bet visi plaukia saugiau, kad netaptų staiga nustebę, kad buvo aplenkti.