Buriuotojas Rokas Milevičius apie trečiąją vietą etape: podiumas visada yra gerai

Galbūt buriuotojo Roko Milevičiaus komandai „Team Brunel“ fortūna dar nesišypso pilna burna, tačiau ji akivaizdžiai jai atsuko savo veidą. Po trijų etapų nesėkmių Olandijai atstovaujanti įgula Amerikos Niuporto uoste galų gale užkopė ant nugalėtojų pakylos. Šeštajame jachtų lenktynių aplink pasaulį „Volvo Ocean Race“ etape jie užėmė trečiąją vietą.

„Trečia vieta yra geras rezultatas, nors ir norėjosi truputį daugiau. Padarėme porą klaidų, kurios mums ir lėmė šį rezultatą. Bet kuriuo atveju, podiumas visada yra gerai. Trečia vieta buvo mūsų užsibrėžtas rezultatas ir šioks toks atsigriebimas po pastarųjų nesėkmingų etapų. Taip kad džiaugiamės užimta vieta, nors visada norisi geriau, ypač kai finišuojame visi taip arti vienas kito,“ – po finišo Niuporto uoste sakė Rokas Milevičius.

Daugiau nei 5000 jūrmylių distanciją nuo Itažajos uosto Brazilijoje „Team Brunel“ įveikė per 17 parų, 9 valandas ir 56 minutes. Nuo antrąją vietą etape užėmusio lenktynių lyderio „Abu Dhabi Ocean Racing“  jie atsiliko 55 minutėmis. Pirmąją vietą šeštajame etape vos 3 minučių pranašumu iškovojo vienas iš lenktynių favoritų kinų jachta „Dongfeng“.

Vis tik vertindamas komandos rezultatą „Team Brunel“ kapitonas Bouwe Bekkingas išlieka įprastai santūrus.

„Gera vėl lipti ant podiumo, tačiau lenktynės mes jau pralošėme, nes Abu Dhabi komanda atitrūko mums nebeįveikiamu taškų skirtumu. Dabar iki Geteborgo mes sieksime užkopti į antrąją vietą, mes norime laimėti uostų lenktynių seriją, ir, žinoma, mes vis dar norime laimėti etapuose! Vaikinai buriavo šauniai, ir apmaudu, kad nelaimėjome. Paskutinėmis dienomis kova buvo itin artima. Deja, mums šiek tiek pritrūko distancijos,” – sakė B.Bekkingas.

Nors buriuotojai šį etapą apibūdina kaip vieną lengviausių oro sąlygų prasme, tačiau beveik visą etapą jachtos lipo vienos kitoms ant kulnų. Ties Porto Riko krantais „Team Brunel“ jau buvo pavykę aplenkti didžiausius savo varžovus „Abu Dhabi Ocean Racing“, tačiau susidūrė su didžiule žuvimi ir šį pranašumą prarado.

Apie susidūrimą su žuvimi pasakojo „Team Brunel“ komandos reporteris Stefanas Cooperis:

„Staiga išgirdome duslų trenksmą ir laivo greitis smarkiai krito. Laivas į kažką atsitrenkė. Greitai patikrinę laivą ant vienos iš dviejų vairo plunksnų pamatėme pakibusią milžinišką žuvį. Kad galėtume nuo vairo ją nustumti, turėjom dar labiau numesti greitį. Praradome ne tik iškovotas mylias – dideliam mūsų liūdesiui, žuvis susidūrimo neišgyveno,“ – pasakojo S.Cooperis.

Šeštajame etape „Volvo Ocean Race“ flotilė kirto garsųjį Bermudų trikampį – įsivaizduojamą trikampį tarp Majamio, Bermudų salų ir Porto Riko. Šiek tiek ironizuodami sklandančius gandus apie šią mistinę vietovę, „Volvo Ocean Race“ išleido filmuką, kuriame matoma be įgulos narių bangomis lekianti „Brunel“ jachta.

Nepaisant to, kad pakeliui į Ameriką įguloms teko nuolat brautis per jūros žoles, pasak Roko Milevičiaus, buriavimas šiame etape buvo labai malonus.

„Buvo tikrai labai geri orai, ne per daugiausiai vėjo, o kai vėjo buvo, jis buvo labai palankios krypties. Tikrai idealios sąlygos buriavimui. Šiek tiek sunkesnės buvo paskutinės dienos, kai visi buvom labai arti, buvo daug bevėjų zonų, kurios mainėsi su didelių vėjų zonomis, ko prognozės mums nerodė, dėl to buvom ne visiškai pasiruošę. Šiek tiek pavargom per pastarąsias dienas, bet šiaip apibendrinant visą etapą, viskas buvo labai puiku ir labai lengvas etapas,“ – sakė lietuvis.

Likus trims etapams iki „Volvo Ocean Race“ lenktynių finišo birželį Geteborge Švedijoje, flotilė bendroje įskaitoje išsidėsto tokia tvarka:

1. Abu Dhabi Ocean Racing (Jungtiniai Arabų Emiratai) – 11 taškų
  2. Dongfeng Race Tema (Kinija) – 17 taškų
  3. Team Brunel (Olandija) - 21 taškai
  4. Team Alvimedica (JAV) – 24 taškai
  5. MAPFRE (Ispanija) – 24 taškai
  6. Team SCA (Švedija) – 35 taškai
  7. Team Vestas Wind (Danija) – 44 taškai

Artimiausiomis dienomis „Team  Brunel“ įgula turės praeiti privalomą medicininį patikrinimą, o po to vyrai turės šiek tiek laiko atsipūsti. Tiesa, šįkart šiek tiek trumpiau nei įprastai. Septintojo etapo startas – jau po savaitės, gegužės 17 d., sekmadienį. Tai bus paskutinis ilgasis lenktynių etapas per Atlanto vandenyną į Lisaboną Portugalijoje, iš viso 2800 jūrmylių. Po Lisabonos „Volvo Ocean Race“ maršrutas drieksis pro Lorientą Prancūzijoje, Hagą Olandijoje į finišą Geteborge Švedijoje.

Planuojama, kad nuo Lisabonos prie flotilės prisijungs danų „Team Vestas Wind“ komanda, kuri antrajame etape prie Maurcijaus krantų patyrė avariją užplaukusi ant koralinio rifo.