AbuDhabi "in-port" plaukimas - Brunel antri

Silpnas vėjas, atidėtas startas, bet "in-port race" Abudabyje įvyko - Brunel antri. Su video.

Dėl silpno ir nepastovaus vėjo startas buvo atidėtas tris kartus. Varžybos prasidėjo beveik po dviejų valandų.

Esant tokioms sąlygoms visos jachtos stengiasi kuo labiau sumažinti "drag'ą", t.y. vandens pasipriešinimą. Jachtos plačiausia dalis yra gale, tad kuo daugiau svorio stengiamasi perkelti į priekį. VO65 jachtos skirtos plaukti itin greitai atšiauriomis sąlygomis. Silpni vėjai yra tikras iššūkis.

Standartinių burių plotas - net 578 m2 (tilptų net 2 teniso aikštelės) ir gali plaukti net 50 km/h greičiu (~25 mazgai). Kad atsvertų tokias bures, po jachta yra 3 tonų kylis. Ir jis gali pasiversti net 40o kampu (iš fizikos žinome, kad tai stipriai padidina jėgos alkūnę). Tai leidžia jachtos plaukti stabiliai ir per didelį vėją.

Manevrai prieš vėją ar pavėjui šioms jachtoms (tiksliau jos įguloms) reikalauja daug pastangų. Dėl burių dydžių ir takelažo, keičiant kursą yra būtina suvynioti ir vėl išvynioti priekinę burę. Tai daroma malūnėlių pagalba. Per silpną vėją tai gali reikšti, jog labai stipriai prarandamas greitis, manevras gali užtrukti 2-2,5 minutės (iki kol vėl įsibėgėjama). Tai didelis praradimas.

Startas

Brunel šiek tiek pavėluoja į startą (5-10 sekundžių) lyginant su varžovais. Jie startuoja viduryje. Geriausiai startavo MAPFRE. SCA buvo per plauką nuo falstarto.

Vėjo greitis - 7 mazgai. Visos jachtos plaukia su Code0 (didžiausiu stakseliu).

Dėl blogo starto, iškart po jo Dongfeng komanda venduoja į dešinę pusę. Neturi kito pasirinkimo. Tačiau SCA, kurių startas gana geras, nusprendžia strategiškai padaryti tą patį ir venduoja Dongfeng ant nosies.

Po kurio laiko tą padaro ir Brunel, nes pradėjo atsilikinėti nuo į kairę plaukiančio laivyno. Kaip paaiškėjo, tai buvo puikus strateginis pasirinkimas. Kurį laiką jachtos dešinėja plaukė net dvigubai greičiau - 10 mazgų lyginant su 5 mazgais (AbuDhabi). 

1 ženklas

Dešinė pusė išlošė ir komandos pasiskirstė taip:

  1. SCA
  2. Brunel
  3. AbuDhabi
  4. Dongfeng
  5. Alvimedica
  6. MAPFRE

Pirmosios keturios jachtos nusprendė pavėjinį kursą pasirinkti per kairę pusę. Alvimedica ir MAPFRE tikėjosi laimėti plaukdami pro dešinę (nes laviruotėje ten buvo daugiau vėjo). 

2 ženklas

Deja, bet Alvimedica ir MAPFRE pasirinkimas buvo klaidingas ir jie dar labiau atsiliko. Tačiau nei viena komanda vietomis neapsikeitė. Be to, dėl tiesioginės kovos MAPFRE turėjo padaryti papildomą halsą, kuris jiems brangiai kainavo ir jie visai atsiliko.

Po ženklo visi plaukė vėl į dešinę, kad reikėtų kuo mažiau manevrų (kaip minėta, jie kainuoja itin brangiai). Nepaisant to, Alvimedica pasirinko kiek kitokią strategiją ir suvendavo gerokai anksčiau. Dėl to MAPFRE laikinai juos pasivijo, tačiau dėl srovės Alvimedica daug greičiau pasiekė ženklą. Visi lyderiai gana stipriai nepataikė į ženklą ir jiems teko nuplaukti gerokai didesnį atstumą. 

3 ženklas

Komandų eiliškumas nepasikeitė. Liko paskutinė tiesioji į finišą. Brunel išsitraukė A3 genakerį ir mąstė juo pasinaudoti ir bandyti vytis SCA. Tačiau burių keitimas - sunkus procesas, jachta praranda greitį. AbuDhabi lygiai taip pat parodė, jog yra pasiruošę tam pačiam mavervui. Bet nei vieni burių taip ir nepakeitė.

Vieninteliai MAFRE, kurie plaukė paskutiniai pakeitė bures ir išsikėlė A3. Neturėjo, ką prarasti. Sprendimas pasiteisino, nes pasivijo Alvimedica, tačiau aplenkti nepavyko.

Finišas

Niekas per visą distanciją taip ir nepasikeitė. Jachtos finišavo tuo pačiu eiliškumu, kaip ir paėmus pirmą ženklą:

  1. SCA
  2. Brunel - 1:26
  3. AbuDhabi - 2:12
  4. Dongfeng - 3:23
  5. Alvimedica - 5:54
  6. MAPFRE - 6:13 

Santrauka

Visos varžybos