Ruošiamės 4 etapui. Kur vėjas, kokia trasa ir ką galvoja Brunel škiperis - Kreiserinio Buriavimo Mokykla
4-as etapas startuos 2015 vasario 8-ą dieną, 8:00 Lietuvos laiku (14:00 vietos laiku). Tai 5‘264 jūrmylių etapas iš piečiausio Kinijos taško Sanyjos miesto į Ouklandą Naujojoje Zelandijoje. Finišas yra planuojamas 2015 metų vasario 27 – Kovo 3 dieną. Tai mažiausiai 19-os, daugiausiai 28-ių parų plaukimas.
Šiame etape visi Kiwi-ai turės galimybę aplankyti tėvynę. O jų šešiuose laivuose yra nemažai. Naujazelandiečiai yra pagarsėję buriuotojai. Kitos tautos, turinčios savo atstovų VOR lenktynėse (atsiprašau, jei ką ir praleisiu): anglai, prancūzai, ispanai, belgai, danai, nyderlandai, švedai, šveicarai, italai, airiai, emiratai, kiniečiai, amerikiečiai ir vienas brazilas, du argentiniečiai ir vienas lietuvis. Kontinentų prasme, vyrauja Europa ir Australija su Naująja Zelandija. Nors Naujoji Zelandija, juokais kalbant, gavo pavadinimą nuo Zelandijos salos, kuri yra Danijoje, ir kurioje yra įsikūrusi Danijos sostinė Kopenhaga. Tad ir Naujoji Zelandija kažkuo artima Europai.
Taigi, 4-as etapas, kaip ir 1-as etapas, orientuotas Šiaurė-Pietūs kryptimi. Vadinasi, buriuotojai patirs visas klimatines zonas: nuo karščių iki šalčių. Pietų pusrutulyje, kur vyksta veiksmas, vasara ritasi į pabaigą, artėja ruduo – vėsaus oro ir audrų periodas Pietų vandenyne prie Naujosios Zelandijos, skalaujamos blogą reputaciją turinčios Tasmanijos jūros.
1-as galvosūkis – Luzono sąsiauris
Tai rūsti laviruotė prieš vėją. Pradžioje - Pietų Kinijos jūra. Ji stipriai banguota. Lenktynių meteorologas Gonzalo Infante juokauja – net jei ir bus jūra ramesnė, vis tiek dauguma susirgs jūros liga. Labai vėjuotas Luzono sąsiauris, kuris yra tarp Taivanio ir Filipinų. Šioje vietoje vyrauja šiaurės rytų musoniniai vėjai, tad laivynui teks plaukti prieš vėją. Jei situacija bus palanki, laivynas plauks į šiaurės rytus link Filipinų. Na, o jei nepalankūs, gali tekti plaukti net iki Japonijos, kol galės pasukti į pietryčius. Taip nutiko praeitose lenktynėse jachtoms Groupama ir Puma. Mark Chisnell, B&G meteorologas, tvirtina, kad pagal esamas prognozes, sekmadienį Luzono sąsiauryje pūs 'zdobniai' ir pirmomis dienomis svarbiausia bus išsaugoti laivus viename daikte, o ne pabirusius dalimis.
Po Filipinų – greitkelis. Laivynas plauks Ramiojo vandenyno vandenimis iki Saliamono salų, kurias turi palikti dešiniame borte. Šiuo metu šiaurės Ramiajame vandenyne formuojasi gili depresija, kuri besisukdama maitins šiaurinės krypties vėjus rytinėje Filipinų salos pusėje. Kartą pasukę į pietryčius nuo Filipinų, laivai turėtų plaukti pusvėju labai greitai. Greičiausiai, kad taktinis žaidimas prasidės būtent Ramiajame vandenyne, nes depresijos judėjimo prognozė – pietryčiai, tad norėdami išlaikyti pusvėjinį vėjo kampą savo kursui, laivai nelįs giliai į vandenyną, o plauks vakarine jo dalimi arčiau salų, palikdami Papuja Naująją Gvinėją dešinėje.
2-as galvosūkis – pusiaujo štilius prie Saliamono salų
Tai mūšis su debesimis. Ši štiliaus zona yra kiek stipriau komplikuota ne 1-ame etape praplaukta Atlanto zona, arba 2-ame etape praplaukta Indijos vandenyno zona. Šioje pasaulio dalyje šiuo metų laikotarpiu šiauriniame pusrutulyje vyrauja šiaurės-rytų musonai, o Pietiniame pusrutulyje – pietryčių pasatai. Tarp jų – pusiaujo štiliaus zona. Ši pusiaujo zona, kaip buterbrodas. Judant iš šiaurės į pietus vėjai keičiasi taip: šiauryčiai, štilius, rytai, štilius pietryčiai. Atlante, kaip ir daugelyje kitų vietų pasaulyje, rytinių pasatų sluoksnis tarp dviejų štiliaus zonų yra mažai pastebimas. Todėl pusiaujo štiliaus zona vadinama vientisa sritimi, su permainingais vėjais ir škvalais tarp dviejų pasatų: šiaurrytinių ir pietrytinių. Gi Ramiajame vandenyne, o ypač toje vietoje, kur plauks laivynas (Saliamono salos), rytinių krypčių pasatai gali būti labai ryškiai jaučiami. Tai reiškia, kad po štiliaus laivynas gaus vėjo ir vėl gaus štiliaus. Kas geriausiai išspręs šį galvosūkį, tas gali ir nugalėti. Bus labai svarbu, kurioje vietoje laivai išlįs iš antros štiliaus zonos. Rytinė pozicija sąlygos geresnį vėjo kampą ir didesnį greitį, o salų grandinė pakeliui taps bėgimu su barjerais.
3-as galvosūkis – pietų Ramusis vandenynas
Jame vyrauja pastovi aukšto slėgio zona su centru arčiau Pietų Amerikos. Tad laivynui teks vakarinė jo dalis su rytų krypties vėjais, t.y. dar vienas greitkelis. Ši dalis bus greita ir šilta, einanti per subtropinę klimato juostą, jei jos nesujauks jokia tropinė audra, sumaišanti visas kortas. Arti Naujosios Zelandijos laivynas vėl pateks į pakrančių brizų zoną, rifus, salas ir seklumas.
Ketvirtas raundas prasideda sekmadienį, 2015 m. vasario 8-ą dieną.